fredag, januari 23, 2009

Sightseeing i Montmartre


Vi bor helt otroligt centralt har jag upptäckt. Fick ett tag för mig att vi hamnat lite "off" men har nu upptäckt att vi faktiskt har promenadavstånd till precis allting...beroende på hur villig man är att promenera vill säga. Ok, ska ge några exempel. Sacré-Coeur, som ni ser på bilden, 20 min. Champs-Élysées, kanske 25 min, L'Arc de Triomphe 20 min i rask takt. Tour Eiffel tar nog en 45 min, kanske en timme tom. Musée du Louvre 25 min. Shopping på Gallerie Lafayette och Printemps - 10 min MAX! Hur bra är inte det!

2 kommentarer:

  1. Hej hopp!
    Vad fina ni är.
    Hur går det med takhöjden för karl? förvandlas han nu sakta och säkert ner till Nordlund längd?
    Messa ert nya nummer till min mobil eller maila.

    Kram Bro

    SvaraRadera
  2. Jamän Lotta!!!!risk finns för besök!!Tank att du bor nära "allt" .....vi hörs....

    SvaraRadera