onsdag, februari 25, 2009

Mot fäderneslandet


I morgon bitti åker vi hemåt mot Sverige på 2 veckors "semester". Kan man förresten ha semester när man redan är ledig...jag är tveksam? Iallafall ska vi norrut på vinterledigt hemma hos mina föräldrar i Boden. Barnen ska åka skidor, dricka varm choklad och vädret ska vara vackert. I den ideala världen är det, alltså.

I min verkliga hemmafruvardag har jag tandvärk idag. Min nya fina krona som jag skulle få ditsatt idag passade inte (händer typ aldrig sa min tandläkare), sen gick det inte att göra något bra tandavtryck och dessutom verkar det som att jag kommer på att åka på att rotfylla den här tanden också. Troligtvis under min ledighet i Sverige. Toppen, n'est pas?

Flyget går tidigt i morgon så vi måste stiga upp runt 4.30. Jag ska "smygnjuta" av det lite och minnas den tid då vi VARJE MORGON var tvungna att masa oss upp den tiden med småttingarna.

1 kommentar:

  1. Åker ni till Sverige? Trodde jag skulle stöta ihop med dig på kyrkan i morgon. 2 veckor... tillbaks kring den 12 då. Vi får väl se om vi ses, jag åker till Sverige den 16:e mars och kommer tillbaks den 27:e: Sedan är det fulla spjäll (nästan) tills vi flyttar hem. SÅ vem vet, vi kanske inte ses något mer, snyft :) Ha det så underbart i Boden. Självklart får ni både sol och snö!!

    SvaraRadera