onsdag, februari 04, 2009

Partyhelg









Det visade sig att det inte bara var jag av svenskarna här i trakten som fyllde år i helgen. Bägge Richards kollegor fyllde inom samma vecka så på lördag slog vi på stort och gick ut på lokal allesammans, 6 vuxna och 6 barn. Richard hade "i smyg" frågat de andra familjerna om de inte ville hänga med på vår favoritrestaurang "Rélais de l'Entrécôte" som ligger på Rue Marbeuf, ett stenkast från Champs-Elysées. Jag blev överraskad när bordet dukades för 12 och inte 4 som jag trott! Vi hade en kanonkväll och åt entrecote, pommes frites och massor med sås (enda rätten som serveras på restaurangen). Såsen är ett gammalt hemligt familjerecept som gått i arv i generationer. Efter vad vi hört har de MÅNGA gånger blivit erbjudna obscena summor pengar för receptet men vägrat sälja. Det finns 4 restauranger i Paris. Väl värt ett besök, jag lovar!


I födesedagspresent fick jag 2000 teckningar, en trasig tatuering, jättefina sängbordslampor (kommer passa hemma, lite för "glammiga" för dockhuset, ett snyggt cerise fodral till min i-phone, en orkidée, ett eiffeltorn och en IKEA PS-klocka från mig själv. Just det, silverbestick också - en gaffel, kniv och sked! Nu ska jag börja samla.



2 kommentarer:

  1. Ja visst hade vi trevligt! Smidigt också att ni tre hade den goda smaken att fylla år i "samma veva" ;-) 39 i år, 40 nästa gång... jag försöker klämma maken på lite info. om hur han vill fira sin STORA födelsedag... Kanske en resa till Paris??? Frågade jag... Han lät inte oäven. Dock får den nog bli någon vecka tidigare i så fall så att jag kan fynda på rean, i "samma veva". Hoppas kaffet och bullen smakade bra. I eftermiddag ska jag iväg på min franska om allt vill sig väl. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Sista bilden...är det så lågt i tak att även vi nordlund:are måste huka oss

    /Bro

    SvaraRadera