onsdag, mars 18, 2009

Ljuvligt!


Det är ljuvligt i solen! Idag steppade jag ut på mina nya klackskor för att leta mig till Svenska Affären i Paris. Vi har varit där en gång tidigare så jag hade ett hum om var den låg. Nu är ju mitt lokalsinne inte som andras och givetvis hittade jag inte affären och hade ingen karta med mig. Men då...kom jag på att jag har ju GPS i min fina iPhone så jag knappade in "Svenska Affären Paris" och fick upp en adress och kartbild. Perfekt! Vi började gå och sen gick allting snett...

Jag fattade inte hur jag skulle komma till adressen och började febrilt trycka och vrida på telefonen. Det resulterade i att telefon-fanskapet hängde sig. Jag kunde inte vare sig slå på eller av telefonen, definitivt inte använda GPS/kartan och helt plötsligt började den spela musik och inte gick att slå av. Daughtry's "I'm coming home". Hjälp! tänkte jag som stod där med klackskorna, barnen och ingen aning om var jag var.

Det löste sig dock när vi vandrat på "känn" ett par kvarter när jag hittade en lekpark jag kände igen. Vi stannade där resten av eftermiddagen och ikväll har jag lärt mig (via mobiloperatören Orange) hur man gör när man "nollställer/startar om" hela telefonen.
Skorna var perfekta. Inte ett enda skavsår har jag fått.

1 kommentar: