måndag, mars 02, 2009

Tidsmaskin

Som sagt. Jag var ju tvungen att gå till tandläkaren idag med min onda tand. Kl 16.15 och 1300 kr fattigare gick jag ut och nu ska den värsta värken vara borta. I morgon får jag komma tillbaka och rensa inför rotfyllningen. Inget konstigt med det...men...

När jag skulle betala så fick jag i vanlig ordning rabbla personnummer (så gott som det gick full i bedövningsmedel).
-Jaha, Ann-Charlotte Nordlund, det blir x kr....
-Mhmmm, sa jag. Jag betalar med kort. Men jag har bytt efternamn sen sist.
-Nehej, svarar damen i kassan. Det kan du inte gjort, för det här systemet uppdateras varje timme mot folkbokföringen - centralt. Och den senaste timmen har du väl inte bytt namn, fniss! (receptionistskämt, gissar jag!).
-Nej, men jag har varit gift i nästan 10 år. Jag heter Gray nu.
-Ja, jag kan ju ändra det här på folktandvården men det blir inte ändrat i folkbokföringen.
-Men...försöker jag. Ok, var bor jag då?
-Du bor på Stureby Sjukhem i Enskede.
-Ha ha, svarar jag. Där bodde jag för 20 år sen. Strunt samma, sa jag. Får jag betala nu.

Var tandläkarstolen i själva verket en tidsmaskin? Betyder det här att jag fått 20 år till skänks? Eller? Har allt sedan tiden som sjukvårdsbiträde 1990 inte hänt? Kan någon förklara, tack.

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta, det är bara att tacka och ta emot.
    Du får gärna scanna över de 20 åren till mig.
    Svärmor

    SvaraRadera