torsdag, april 02, 2009

40-års kris

Den senaste veckan har jag hört ordet "40-års-kris" 3 gånger från 3 olika personer med 3 olika problem. Vilket fick mig att börja fundera...finns den verkligen på riktigt, 40-års-krisen? Den där som man häcklat när man själv var ung, innan man inträdde medelåldern. Vad är det som händer med oss psykologiskt vid 40? Måste alla våra män nu köpa sportbilar och börja snegla på unga tjejer. Måste vi börja slipa, "knipsa", fylla ut och ta bort lite här och där för att se hyfsade ut. Linda Rosing (min stora förebild i livet-not!) sa i nån intervju att ALLA använder botox nuförtiden. Tveksamt tänkte jag, jag känner INGEN. Men...så visade det sig att så var det inte alls. Det finns personer i min bekantskapskrets som faktiskt använder botox. (Jag ska inte avslöja er, lovar!)

40-års-kris finns inte på Wikipedia. Finns den då?

Nej, jag tror jag måste ta fram mina gamla psykologiböcker och läsa på lite grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar