onsdag, april 22, 2009

Sverigebesök


Idag kommer min vän Lisa och hennes två barn på besök. De stannar i en vecka och det ska bli så himla roligt. Lisa och jag lärde känna varandra för ganska exakt 20 år sedan när vi bägge arbetade inom äldreomsorgen i Stureby, Enskede. Vi var bägge "lantlollor" utan bostad och bestämde oss för att flytta ihop på prov. Vi delade en s.k. "dublett" inom Stiftelsen Hotellhems regi. Det var en liten lägenhet med varsitt rum och där vi delade kök och badrum. Hyran var ok men det bästa av allt var läget, Mariatorget i Stockholm. Vi bodde ihop friktionsfritt i drygt 6 månader och sedan dess har vi varit vänner.

Innan besöket har jag städat och fejat så till den milda grad att Richard lite försiktigt påpekade att "det är ju inte kungen som kommer på besök". Jag försöker ju bara leva upp till min nuvarande yrkestitel, hemmafru. Med glans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar