onsdag, augusti 12, 2009

En liten lutare i skuggan

Killarna har åkt till medeltidsstaden Carcassonne och vi tjejer tar oss
en lutare i skuggan. 35 grader och klarblå himmel.

De senaste 3 dagarna har vi hängt på stranden tillsammans med våra
vänner Johan & Åsa, lagat mat ihop och haft det lugnt och skönt.
Riktig semester. De hyr en lägenhet precis vid vattnet och vi är
oerhört tacksamma över deras gästfrihet med tanke på att vi bor på
- håll i er nu - en polisstation! Det är sant, vi bor inne på
Gendermeriets utryckningsstation. Översätter man det till svenska
kanske man kan säga att vi bor med pikétpolisen. Edward uttryckte det
så bra "mamma, de bor på rena lyxhotellet medan vi bor på en
skruttig polisstation". Ja, vad ska man svara på det? "Men min son, vi
bor säkert iallafall".

2 kommentarer:

  1. Hej, oj, fan vad avundsjuk jag blir. Hur går det förresten med franskan för din del? Parlez vous Francais? jag tilltalar dig med ni antar jag, eftersom jag inte kan formen för du:-)
    Själv är jag på jobbet igen och det kunde varit roliga kan jag säga. På fredag ska jag på grillparty i söderhamn, en killkompis (min enda) gifter sig dagen efter men jag kör bara grillpartyt. hälsa så mkt till familjen.
    annika

    SvaraRadera
  2. Ja du Lotta! Hoppas ni bor billigt i alla fall. Tror det hade gått att resa oplanerat annars... Skrattar högt åt dina fantastiska livskommentarer. Ha det bra!
    Kramar till er alla

    SvaraRadera