fredag, augusti 21, 2009

Menton

Ja, jag vet. Jag har verkligen varit slarvig med mitt bloggande de senaste dagarna, eller slarvig förresten - snarare obefintlig. Antar att min enda ursäkt är att vi faktiskt LEVER på vår semester också. Väl, dessutom.

Igår på eftermiddagen kom vi fram till Menton. Det är en "stad" på gränsen till Italien och det italienska inflytandet är påtagligt i allt här i Menton. Maten, människorna och "utseendet" på staden. Riktigt trevligt faktiskt. Här finns inga lyxyachter som i St Tropez och inga "flashiga" människor. Känns som det passar oss ganska bra. En annan dag ska jag göra ett inlägg om den franska maten, förresten. Ska också starta en grupp på Facebook "Vi som aldrig mer kommer äta baguette". Men det blir en annan gång.

Militärhotellet här känns som rena lyxen för oss. En "villa" mitt i stan. Stort rum - två sovrum och matbord att sitta och äta vid. Stor toalett och dusch på rummet. Tvättmaskin i källaren. Kylskåp...bara en sån sak. Kyl har vi i och för sig med oss, en eldriven kylbag som svärfar hade med sig från Sverige när han körde ner bilen. Den har funkat HELT PERFEKT för oss under semestern. Vi har förvarat smör, yoghurt, ost och mjölk i den och alltid haft frukostmat där vi "landat".

I morgon ska vi in till Monaco och sen till Nice. Våra vänner Johan och Åsa hyr en lägenhet i Nice och vi ska försöka få ihop en sista semestermiddag innan det sen (ok, några dagar har vi kvar)bär av mot Paris igen. Och allvaret.
Bilden jag valt till mitt inlägg idag är en hyllning till min man. Han påstår att han ska starta en "motblogg" mot alla osanningar och överdrifter jag far med i min blogg. Enligt honom har han ALDRIG vilat på den här semestern...hm. Älskar dig Rico!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar