fredag, januari 15, 2010

Jag får bjussa på den!

Titta nu noga på den här bilden. Här ser ni nämligen egentligen dubbelt. Det är två (2!) Lotta Nordlund. Jag och Lotta träffades i åk 1. Vi blev vänner snabbt som jag kommer ihåg det. Nära vänner. Till och med så att vi kallat varandra bästa vänner. Det är ganska opraktiskt att heta Lotta båda två när man är bästa vänner. Att dessutom heta Lotta Nordlund när man är bästa vänner är JÄTTE-opraktiskt. Jag heter ju egentligen Ann-Charlotte och den "andra" Lotta heter Liselotte men att använda något av dessa två namn var helt uteslutet. Det var inte så att vi precis jublade åt våra namn någon av oss. Någon gång i 3:an löste det sig. Det blev helt enkelt så att jag blev "A-C" och Lotta fortsatte vara Lotta. Jag minns inte varför, men tror att det hade att göra med att fröken i skolan skrev A-C Nordlund på mina böcker, papper och teckningar. A-C fick det bli och det höll i sig länge. Faktiskt än idag när jag träffar vänner uppifrån norr.

Förra lördagen var jag på middag hos min bästa vän Lotta och hennes man Jocke. Vi åt en låååång fantastisk middag med italien-tema, vi drack vin och vi skvallrade och uppdaterade oss om allt som hänt sedan sist. Till desserten kom jag på att "jag måste ta kort"! Jocke fick äran och det här är resultatet. Jag vill "for the record" säga att det här var INTE den bild jag kanske var snyggast på...men jag måste liksom bjussa på det. För lägg märke till hur släta halsar vi har på det här kortet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar