tisdag, januari 26, 2010

Sånt här ska man INTE skämta om

Det luktar förfärligt i vårt hus. Det började lite smått i lördags eftermiddag, inne på toaletten nere. Kloak, avlopp -urrrk! Ja, ja tänkte jag, det har det ju gjort förut. Men det slutade inte utan blev värre och värre och värre. På lördagkväll började även köket lukta och under söndagen spred lukten sig till tvättstugan med. Eller, hela huset faktiskt. Vi har kollat toalettstolen, diskbänken, dragit fram diskmaskinen utan att hitta någon rimlig förklaring. När vi sover stänger vi alla dörrar "nedåt" så då kan vi i vår "hermetiskt tillslutna bubbla" undkomma lukten för en stund, men så fort vi öppnar dörrarna så stinker det igen. I morse SLOG lukten emot oss och nu har den avancerat till en frän, stickande doft (kanske liiiite överdrivet). Nu vet jag att jag läst lite för många deckare de senaste åren men om jag inte visste bättre så skulle jag kunna tro att det bor en "massmördare" här bredvid oss som har en hel hög med styckade stinkande lik liggandes i något badkar...ja ni hör själva. Sådant här ska man INTE skämta om.

Vi har ringt hyresvärden och han kommer och kollar idag. Min gissning är att något rör frusit sönder under kåken och att vi har läckande avloppsvatten...

Den som (över)lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar