tisdag, april 27, 2010

Äpplet faller inte långt från päronträdet

Det är inte sällan jag hör mig själv säga:

"Edward, du har tröjan bak & fram" "Nelle, skorna sitter på fel fot"...och som ni ser faller inte äpplet långt från päronträdet. Tröjan ut och in. En klassiker. Jag har varit på jobbet i blusar ut och in. Eller, en blus i allafall. Jag hade ett möte med socialtjänsten någonstans i en förort och en kollega var med. På morgonen när jag skulle klä mig ville jag göra mig lite extra fin och satte på mig vit blus och en grå väst utanpå. Kjol. Jag minns att jag var ruskigt trött den där morgonen och tyckte det var svårt att knäppa blusen och jag svor lite åt det där med "kvinno- respektive mansknäppning". När mötet var avklarat och jag och min kollega står i hissen på väg tillbaka till kontoret så upptäcker jag att blusen är ut och in. Va?!? utbrister jag till min (manliga) kollega, har du sett att jag har blusen ut och in idag? Ja, svarar han, jag trodde det skulle vara så, du brukar vara så medveten.

Snyggt, Lotta. Snyggt.

2 kommentarer:

  1. Var det micke du gick med:-)

    SvaraRadera
  2. Nej, det var en annan manlig, lika modeintresserad, kollega...

    SvaraRadera