måndag, april 05, 2010

Jardin Luxembourg

Det har varit utflyktsväder i Paris idag. Jag, Åsa och barnaskaran om fyra styrde kosan till Jardin Luxembourg laddade med termosar och mackor. Från 11.30 till 15.30 satt jag och Åsa på en bänk och pratade och pimplade te och kaffe medan barnen lekte i lekparken! Det är sant, vi kunde nästan inte tro det - i fyra timmar i sträck lekte de med en paus om max 15 minuter då de slängde i sig en macka och lite dricka. Så otroligt härligt! På många sätt.Vi fick äntligen besöka frihetsgudinnan här i Paris. Edward har FLERA gånger frågat mig var hon står och jag har inte kunnat svara...och så dök hon bara upp. Här.

När vi kom hem vid middagstid tittade jag på vår termometer då jag tyckt att det varit lite luftkallt idag. Termometern visade att det "endast" varit 17,7 grader idag och då tänkte jag att det är inte konstigt att jag frysit! Sen tänkte jag efter en stund...men vänta nu...17,7, det är nästan 18 grader i skuggan. Som en schysst svensk sommardag. Och jag har suttit i solen hela dagen - i DUNVÄST! Vad är det för fel på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar