torsdag, april 29, 2010

Tag med din...

Jag vill väl inte säga att jag är "åldersstigen" precis men halv-generationen under mig (alltså de som är 10 år +/- yngre) har ett lite annat sätt att se på livet. Eller rättare sagt, de har fått med sig mer av det "moderna" än vi 60-70-talister har. För något år sedan var jag på bröllop och där undanbad sig brud och brudgum presenter, istället kunde man skänka ett bidrag till bröllopsresan om man hade lust. Är inte det toppen!?! När man gifter sig i vår ålder så är man ju så kräsen. Man vill inte ha fula skålar i present (om man nu skulle få några såna...vilket vi givetvis inte fick på vårt bröllop för alla vi känner har så god smak!) utan man vill istället få en toppensemester med sin älskade. Härom dagen såg jag en dopinbjudan som kom från samma generation. "Presenter undanbedes, tag istället med ert bästa bakverk till knytisen. Och gärna vän/partner." Va?!?

De kommer gå långt de där 80-talisterna, de har liksom fattat grejen!

1 kommentar:

  1. Det var så länge sedan vi gifte oss så jag kommer inte ens ihåg vad vi fick i present!
    Bröllopet minns jag och det mesta av festen men presenterna nä, det är borta. Otacksamt ?
    ps. 20 grader här också i em precis före ÅSKAN ! Kram Petra

    SvaraRadera