onsdag, oktober 14, 2009

Det här kommer aldrig bli en matblogg

Jag är inte intresserad av matlagning. Faktiskt inte alls. Gillar att äta men det är ju en annan sak. Min dotter däremot kan tillbringa timmar i köket. Idag har vi...bakat en spenat- och fetaospaj, stekt pannkakor med rivna morötter i, bakat bröd (blev mycket misslyckat!) och sen gjort middag, gnocci med tomatsås. Och det är dit jag vill komma. Den här rätten ÄLSKAR jag och Nelle. Antagligen mest för att det är hon som lagar den, jag sköter det "farliga" - kokande vatten och så.

Här ska ni få ett recept på en middag som tar 5-7 minuter att laga. Toppa det en onsdag när alla kommer hem och är DÖHUNGRIGA, klockan är 18.30, barnen har varit på aktiviteter och gråter av trötthet. Föräldrarna med....fast av andra orsaker, annan trötthet.

PASTA GNOCCI À LA NELLE

1 stort paket gnocci, riktig italiensk, färsk potatispasta

1 burk Barilla färdig tomatsås (basilikasmak)

1 pkt Mozzarellaost

Svarta oliver

Färsk basilika

Koka pastan 1-3 min (beror på tillverkare). Häll av vattnet. I samma kastrull, värm tomatsåsen, häll i pastan, dela mozzarellaosten i små bitar och kasta i, lägg i oliverna. Värm tills osten smält. Strö över grovhackad basilika.

Lyxvariant: svartpeppra och riv parmesan över.

5-7 minuter. Klart. Alla mätta.

3 kommentarer:

  1. Hej Lotta, idag verkar livet som hemmafru inte vara lyckat. Jag trodde att man måste älska matlagning och torktumlare....att det var meningen med livet liksom. Nej tacka vettja hemlagat och hänga ut tvätten. Det hinner man med ner man jobbar heltid och bor på landet.
    Här är lyxen att ha 3 minuter till jobbet. Inget mer väntandet på kalla pendeltågsplattformer eller bussar som kört fast.
    Livet längs landsvägen helt enkelt
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. vad duktig du är Nelle. Men var har du kock-
    snibben och förklädet?
    Kram mormor

    SvaraRadera
  3. hihihihi...kom och laga mat med tant Kajsa!! vi kan fixa matblogg ;-) hihihi

    SvaraRadera