torsdag, oktober 08, 2009

Mitt mogna jag

På leksaksaffären idag kl 14.00. Jag, Edward och Nelle ska handla födelsedagspresent till Edwards kompis Claudio som fyller 9 år på lördag. Och då hittar jag den här. En Spiderman...."Talkie Walkie"????

Sånt här tycker jag är så himla roligt. När det blir "fel" på skyltar, reklam, text som finns i offentliga sammanhang. Sådan text som borde varit granskad om och om igen innan det gick i tryck. "Talkie Walkie". VEM har någonsin hört talas om en "Talkie Walkie"? Och hur kan det ha passerat en hel leksakskedjas anställda: från den som bestämt vad som ska säljas i butikskedjorna, den i butiken som har ansvar för skyltning till samtlig personal som arbetar i butiken inklusive butikschefen. "Talkie Walkie", kom igen nu!

När i var på Kanarieöarna, jag och Richard, för sådär en 10-12 år sedan hittade vi en skylt i ett fönster på en restaurang. "Friday is Close". Tack, vad bra! Då är det helg jämt då, eller?

Om ni kan komma ihåg någon rolig "felskyltning", kan ni inte skriva i kommentarsfältet. Please! Jag tycker verkligen det här är roligt!!!

5 kommentarer:

  1. Jag gick förbi PrisExtra på Brännkyrkagatan/Torkel Knutsson härom dagen och då hade de en skylt utanför där det stod att de hade "Rökor" för 49 kr kilot. Jag tyckte tanken på "Rökor & Vin" var kul/Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag skrattar högt!!!! Så otroligt roligt! Tack!
    /Bloggmonstret själv

    SvaraRadera
  3. I och för sig ingen skyltning, men i gårdagens Avesta tidning stod det att "Kvigorna häckade i vassen". Det är någon man inte sett sedan jag läste en kos dagbok på 70-talet.

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta! Ville bara säga att jag och Filippa kommer 12-15 nov!! Woohoo!! Hoppas att det fortfarand3 funkar för er! Återkommer i helgen med tider och dyligt! Hysterisk vecka med jobb 8-22... Kram Jeanette

    SvaraRadera
  5. På en av IKEA butikerna utanför Paris kan du köpa BRYGGKAKKE...

    SvaraRadera