söndag, oktober 11, 2009

Grévin och så en frågesport







Söndagsutflykt med barnen. Visst låter det nästan lite gammeldags? Det är iallafall det jag ägnat dagen åt, en söndagsutflykt med barnen. Richard behövde läsa lite och jag bestämde igår kväll (över en flaska vin) med grannen att vi skulle ta barnen och hitta på något tillsammans. Planen var antingen egypten-pyramid-farao-avdelningen på Louvren eller Musée Rodin, där jag inte varit tidigare.
Tyvärr blev det lite "tempo tillbaka" på planerna i morse när grannens dotter var sjuk i feber. Jag fick istället improvisera då jag inte direkt kände för "högkkultur" ensam med barnen. Turen gick istället till Musée Grévin - vaxmuséet!
Vi hade en toppendag och nu till frågesporten:
Känner ni igen personerna på fotografierna? 7 rätt vinner ett pris!!!

6 kommentarer:

  1. 1.? R
    2. Michael Jackson
    3.Barack Obama
    4. Ernest Hemmingway
    5. Pablo Picasso
    6. Marilyn Monroe
    7. Jean-Paul Sartre

    /J

    SvaraRadera
  2. 6/7!! Inte illa? Vem är mannen på första bilden...
    /Sekretariatet

    SvaraRadera
  3. Jättelätt!
    Här kommer lösningen:

    1 Björn Rosengren
    2 Linda Grey
    3 Bill Cosby
    4 Bebbe Wolgers
    5 Leif Silbersky
    6 Regina Lund
    7 Steven Hawking

    I morgon drar jag norrut och bland annat bor två dagar i din gamla hemstad Boden.
    Vi har två fria kvällar där. Hoppas det finns fler än två uteställen att besöka då!

    /Schillern

    SvaraRadera
  4. Sista var knepig! det tog et tag innan jag listat ut det via olika kanaler...
    Är inte så het på franska singer-song writers...

    1.Serge Gainsbourg


    /J, Umeå FTW

    SvaraRadera
  5. http://www.youtube.com/watch?v=sHiMDB19Dyc

    /J

    SvaraRadera
  6. Duktiga läsare jag har!!!
    J - om du skickar din snigeladress på anncharlottegray@hotmail.com ska jag skicka ett JÄTTEFINT pris!

    Shillern...du var ju också duktig men känns som du fastnat lite i 80-, 90-talet. Kanske dags att gå vidare nu?

    SvaraRadera