måndag, oktober 12, 2009

Jag kom in på kursen!!!

Jag kom in på kursen/skolan i franska! Den 23/10 ska jag språktestas på vilken "nivå" min franska ligger och sen ska jag inplaceras i någon lämplig grupp. Jag undrar om det ens går att tala om "nivå" när det gäller min franska, men testa får de så gärna! Det är klart att man blir lite fundersam när det var så "lätt" att få skriva in sig och börja men på det här sättet slipper jag hålla på med barnvakter som ska hämta och lämna på skolan. Den här kursen är på förmiddagarna 2 dagar i veckan. Blir perfekt.

Idag loggade jag också för första gången in på Blackboard på min distanskurs på nätet, Hälsopsykologi vid Gävle Högskola. Kan känna en viss oro för min något knapphändiga datakunskap. All undervisning bedrivs ju via webben (säger sig självt liksom) och jag ställer mig frågan "Varför tog jag aldrig de där datacertifikaten som erbjöds både här och där på 90-talet?" Men det blir nog bra det med.

Med konstkursen på tisdagar inser jag att jag kommer ha fullt upp den här hösten/vintern. Mitt glassiga hemmafruliv kan därmed anses vara avslutat.

1 kommentar: