fredag, oktober 23, 2009

Vänster sko betyder tur

Vi var sena i morse. Jag skulle till skolan och skriva provet och barnen...de var som vanligt. När jag hunnit en tredjedel av vägen kom jag på att jag glömt telefon och nycklar, vände om och sprang sedan hem för att hinna innan Richard stack iväg till skolan. Hann (tack och lov) och rusade sedan vidare till parken och skolan. Kom 1 minut sent till skolan, svettig som en gris men kände mig rätt nöjd ändå. Gick sedan och tog mitt fransktest, som jag redan berättat om. Slutresultatet blev att jag börjar på fortsättningskursen - hur det nu ska gå?

Eftermiddagen avslutades i samma fantastiska anda som dagen börjat. När vi varit och handlat steg jag ur bilen - i detta!!! En klassisk "hundbajssurf" under min vänstra stövel. Fick dock höra av grannbarnen Chloé och Claudio att det betyder tur om man trampar i hundbajs med vänster sko så nu sitter jag bara och väntar på turen....

Undrar bara varför de fnissade så?

1 kommentar: