fredag, december 18, 2009

En vacker dag

Det är tydligen lika mycket (lite) snö i Paris som det är här i Boden!? Otroligt, och ur led är tiden säger jag. Här i Buddbyn har det idag varit en vacker dag, gnistrande snö och kallt. Barnen har varit ute och lekt i 2 omgångar under dagen och jag och Richard har åkt runt i vänstervarv och gjort ärenden. Jag har gjort synundersökning och skaffat nya glasögon och linser. Richard har varit till vårdcentralen med sin bihåleinflammation som VÄGRAR ge med sig. Spolning blir på måndag på sjukhuset som ingen ville ha, jag talar förstås om Sunderbyns sjukhus mellan Boden och Luleå. Sen har vi shoppat, nödvändigt och onödigt. Mest onödigt var nog en 50 cm hög vit, betongmadonna för 300 kr som jag inte kunde motstå på "loppis". Den kommer bli jättefin hemma i sovrummet i Stockholm...om det nu är där vi ska bo?

Appropå det så har vi nu fått besked om hur länge vi blir kvar i Paris. Tyvärr så fick Richard inte tjänsten han sökt (de förlänger förordnandet för mannen som har tjänsten idag) så nu har vi bara ett halvår kvar! Panik!!! Hur ska vi hinna göra allt, se allt och planera för hemkomsten? Och till vad? Var?

Om någon har tips på var vi ska bo och vad vi ska göra i framtiden så emottages de tacksamt i kommentarsfältet. En militär och en socionom i sina bästa år. CV:n skickas på begäran.

5 kommentarer:

  1. Särnmark Assistans utökar sin verksamhet hela tiden, så du behövs där! Sen måste ju barnen få lite friskare luft. Vilket finns i Nacka! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha er kvar i Stockholm helt klart!!!!! Vet att du längtar upp men ändå... Tråkigt att Rickard fortfarande har problem med bihålerna. Huga!! Hoppas att ni får en underbar och vit jul! Vi har typ massor av snö. Helt galet!! Kan ej komma ihåg när vi hade så här mycket snö och kallt. Hoppas att jag kan åka lite skidor när kroppen mår bättre. Vore riktigt nice!
    Krama familjen å njut av ledigheten i Boden! Hoppas att vi kan ses innan du å barnen åker tillbaka till Paris! Kram

    SvaraRadera
  3. ja, det blir ju inte på saab i alla fall. trist för er att ni inte får bli kvar. men ni löser det som ni brukar göra. till exempel finns det ju en ledig tjänst på unga örnar:-)

    SvaraRadera
  4. Välkommen till Sävast, både nu och om ett halvår och för all framtid.

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem till Stockholm/Svedala.
    Jag ser fram emot att få tillbaka min tjänst som barnhämtare - och kan t o m tänka mig att utöka tjänsten. Lindgrens hus är fortfarande till salu!Kramar från farmor.

    SvaraRadera