måndag, december 28, 2009

Något..

...som faktiskt upptagit mycket av min tid i mitt liv är att svära åt tillverkare av shampoo och balsam. Varför gör man shampooflaskorna ca 20 % större än balsamflaskorna? När man rent procentuellt använder MER balsam än shampoo alternativt LIKA MYCKET shampoo som balsam. Jag har tänkt ut flera tänkbara teorier.

1) Tillverkarna vill tjäna mera pengar. När jag får slut balsam så tänker de att jag genast går ut och köper en ny likadan balsamflaska för att "matcha" shampoot. När sen shampoot tar slut i förtid så måste jag köpa mera av det för att matcha balsamet...o.s.v. (Fel. Jag blir bara arg och vill ALDRIG mer köpa deras idiotprodukt)
2) Jag gör fel. Jag borde alltid tvätta håret 1 1/2 gång för att matcha med balsamet. Då stämmer det kanske i slutändan. (Fel. Vem gör det? Allvarligt?)
3) Shampoo och balsam tillverkas för människor med kort hår. De använder endast pytte-, pyttelite balsam i sina hår. (Fel. Människor med kort hår BEHÖVER inte använda balsam, det går att kamma ändå)

Det finns fler teorier men jag tänkte inte dra de idag, det verkar sinnesjukt, det inser jag själv. Idag kan jag bara konstatera att det här irriterar mig- kraftfullt. Ska vi kalla det dagens i-landsproblem och gå vidare?

3 kommentarer:

  1. Vilket märke använder du egentligen? JAg har då aldrig märkt av detta "problem":-)

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt också tänkt på det... Men låt oss kalla det dagens i-landsproblem och så får vi fortsätta köpa två flaskor balsam till varje shampoflaska... ;)

    SvaraRadera
  3. Jaaa! Äntligen nån annan än jag som uppmärksammat, och förbannat, detta ENORMA problem som jag svär över varje gång mina flaskor "haltar"! Jag tror att svaret på gåtan är en kombination av 1 och 3. /Helena C

    SvaraRadera