torsdag, december 03, 2009

Kölden

Det räckte inte med att plocka fram vintertäcket i år. Nej, jag har frysit så "in i bängen" sen det blev lite kallare här i Paris. Fortfarande är ju termometern på plusgrader, säkert 10 idag, men det har börjat bli sådär rått, "in-i-märgen-kallt". När Richard låg på sjukhuset och Nelle behagade att INTE komma till min säng och sova nattetid då höll jag på att FRYSA IHJÄL. Fanns inget annat att göra än att plocka fram ett täcke till. Nu sover jag med två. Alltså, två tjocka vintertäcken. Men så kom jag på..."har någon mixtrat med termostaten här hemma?". Mycket riktigt. Richard hade ställt om allting så vi skulle ha en innetemperatur om ca 22 grader. VEM kan leva i det?

Nu har jag ställt tillbaka allt på behagliga 25-26 grader. Det blir skönt att kunna sova med bara ett täcke i natt.

3 kommentarer:

  1. 25-26 grader? Men Gud, vad är det med dig lotta? jag skulle avlida. vårt sovrum är iskallt med betoning på is, men jag klarar mig bra, så har ju jag en egen liten brödrost intill:-)
    Annika

    SvaraRadera
  2. 22 grader - stackare!! Jag förstår verkligen att du lidit. Ryker det ur mun när du andas? Frostrosor på fönstren insida? istappar på kranarna?
    Vicken tur att du kom på att det kunde vara knas med termostaterna och fick möjlighet att ställa om till behagligare temperatur igen.

    SvaraRadera
  3. I Buddbyn gäller från +16 grader på natten till +22 grader på dagen
    Sä vänj dig innan den 16 dec
    /Buddbyborna

    SvaraRadera