söndag, december 06, 2009

Goda grannar!

Ja, även fast jag ju nu hade kameran med mig ikväll blev det inga vidare bilder. Det är svårt (och tråkigt) att fotografera när man har trevligt. Här är iallafall några bilder från vin chaud/glöggkvällen hemma hos grannarna, tillika en "sneakpeak" in i det franska hemmet.

Idag, 6 december, är det tydligen Sankt Nikolaus Dag. Enligt den katolska tron är Sankt Nikolaus ursprunget till Jultomten. Han är enligt sägnen god mot barn och delar ut presenter. Ja, om detta tror jag vad jag vill (nordbo som jag är) men alltid lär man sig något nytt! På Julies sätt firades detta idag med varmt kryddat vin, blinier med sill och romsås, (eller sill bara som coctailtilltugg på pinnar?) och sen lite jultårtor och kakor på det. Mycket trevligt. Skönt också att bara ha 50 meter hem när det var slut...
Och för er som undrar hur det gick på Richards hopptävling idag. JAVISST - de vann!!! Richards lag kom först i hela tävlingen och individuellt kom Richard 6:a. Hörde jag GRATTIS, eller?

1 kommentar:

  1. OK då. Grattis konvalescenten, men jag undrar om inte Edwards scendebut smäller högre. Vad säger mormor, undrar farmor.

    SvaraRadera