onsdag, februari 03, 2010

En vanlig dag

Jag har ibland svårt att fatta hur dagarna bara "försvinner". Idag har det varit en sådan dag. Det känns som jag inte gjort/hunnit med NÅGONTING. Sen börjar jag tänka efter...jag har väckt, klätt och matat 2 grinollar på morgonen (R är bortrest den här veckan). Bäddat alla sängar. Promenerat dem till skolan. Handlat, förutom mat också nya strumpor och ett par byxor till Nelle som växer så det knakar. Sen har jag lagat och ätit lunch. Packat ur en diskmaskin, in en ny. Laddat och tvättat två maskiner. Vikt och sorterat undan all tvätt. Mailat lite. Hämtat barnen kl 13 då det är kort dag på onsdagar. Gått till marknaden på Rue Levis och handlat Pain Chocolat med barnen. Sen har jag varit med Edward till en fransk kompis. Försökt på knackig franska komma överens med hans mamma om mattider och hemtider (det gick...till sist). Utöver det har jag "preppat" för middag (kycklingklubbor och klyftpotatis). Sen hann jag inget mer men klockan är ju bara 15!

En typisk "hemmafru-dag" i Paris. Glamouröst va?

1 kommentar: