måndag, februari 01, 2010

London weekend

Det har varit en ganska intensiv helg om jag får säga det själv. I fredags åkte vi ju med tåget till London för att hälsa på min vän Debbie och hennes familj. Vi lärde känna varandra i Tampa och ända sedan vi träffades i juli förra året har vi pratat om att träffas igen. 40-årsfirandet kändes därför som en perfekt kombination! Jag ska försöka berätta lite om resan nedan. Bilderna kom dock i en något missvisande kronologisk ordning, något ni bara får stå ut med. Jag är väl inget data-freak heller! Här är bästa bilden på familjen! Ja, eller vi är iallafall med alla fyra. Vi står på en bro vid Thames och blickar ut över Wheel of London och Big Ben. Det här var precis när vi skulle åka hem från vår MEGA turist-dag och vi var alla...ganska trötta. Det syns, va?
Underhållning på Covent Garden. En del var bra, en del mindre bra, om man säger så...
Här har vi precis passerat Downing Street 10 och barnen ville titta på hästen. Gordon Brown lyste dock med sin frånvaro.
Vaktavlösning vid Buckingham Palace. Även här lyste kungafamiljen med sin frånvaro.
Fredag eftermiddag. Ella precis hemkommen från skolan och barnen får ett eftermiddagssnack. Så gulligt med skoluniform. Jag fattar inte att vi inte har skoluniform i Sverige. Starta på dagis och sen ända upp i gymnasiet. Det vore ju TOPPEN! Tänk vad det skulle bespara föräldrar mycken tankemöda på morgonen när det ska väljas vad barnen ska ha på sig. För att inte tala om för barnen själv, när de kommer i den åldern. Ingen märkesklädeshets, inga kvalfyllda morgnar för 12-åringen när "favorittröjan"är i tvätten. Nej, GUD vad det skulle vara praktiskt!
Är inte Nelle Paris-chic...i London? POSH! Vet ni vad det betyder? Jag talar inte om vare sig Posh-Spice eller att det betyder "fin". Jag menar vart ORDET kommer ifrån? Den som vet det vinner ett pris. Svara i kommentarsfältet.
Hemma på lugna gatan. Och den var verkligen lugn. Såg inte en bil faktiskt på hela helgen.
Barnen vid Big Ben!
Vi har haft en TOPPENHELG!!! Lite extra spännande blev det också på hemvägen när kvinnan som satt i stolen framför mig fick en mental kollaps mitt framför ögonen på oss och drog i nödbromsen....men det är en annan historia.

Det här blev verkligen ett kvasiinlägg, ha ha! Det kanske blir så nu framöver när jag blivit gammal. Faktum är, det känns rätt ok att vara 40. Lite känns det som att "nu börjar något nytt". Undrar bara vad?

2 kommentarer:

  1. SKÖNT ATT NI ÄR "HEMMA" IGEN !
    Födelsedagshälsningen betydde precis det.
    Nu börjar en ny period av ditt liv och jag önskar dig allt gott/farmor som vill att du kramar om barnen från mig.

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta,
    Posh man vara i London, i Paris är man chic!
    Livet går vidare efter 40, om än lite fortare
    Kram Annika

    SvaraRadera