söndag, februari 28, 2010

Helgen

Bullriding - kul för en 6-åring....
...inte lika kul för en 3-åring!!! "Cred" till henne dock som ville prova! Klicka på bilden så ser ni bättre. Ni ser killen som "kör" maskinen till vänster i bilden. Hans min är också ganska talande...
Helgen har gått antingen i total "on" eller "off", inget mellanläge alls. Fredagen ägnade vi åt diverse långa samtal med mäklare och hade mer eller mindre bestämt att nu går vi ut med lägenheten till försäljning. Firma var valt, koncept och sen var vi tvungna att avbryta då vi skulle ha middagsgäster. Det blev en riktigt bra asiatisk buffé om jag får säga det själv...och för er som oroade er för att det ENDAST var lagat på ingredienser från den tomma kylskåpsbilden i förra veckan så kan jag säga JA! vi hade varit och handlat. Dessutom blev det en riktigt trevlig middag, vilka kanongäster C och P!!!
I lördags "sov vi på saken", pratade väldigt lite om allt/nåt under dagen och på kvällen kändes det klart. Vi väntar. En vecka eller två. Vi måste få besked om -var vi ska bo -var vi ska jobba -var barnen ska börja skola/dagis. Känns skönt. Vi är lika på så vis, min man och jag. Tur. Dagen ägnade jag och barnen åt turistande på stan i solskenet. Mannen pluggade.

Idag har vi varit på Boskapsmässa hela dagen. Ja, ni läste rätt. Boskap, inte bostad. Vet inte om jag behöver göra några utlägg om detta. Barnen tittade på djur, och vi kom hem med två saker:
1) en übertjock tjock-tröja i alpackaull till mig (Edward tyckte jag såg ut som en alv från Barda i den...) samt
2) Sex stycken flaggor med stort tryck "sucre". Alltså reklam FÖR socker. Jag och Richard konstaterade krasst "ja, vad ska de göra, sockerproducenterna". De är lika svartmålade idag som tobaksproducenterna på 80-talet. Deras lösning: vi siktar in oss på målgruppen BARN. Kändes inte helt rätt.

Annars var det ost, vin, bröd - allt som fransmännen är bra på.

Nu har vi söndagskoma och ångest för att sportlovet är slut. Ser dock fram emot den här veckan då förhoppningsvis lite av vårt framtida liv kommer att klarna!

1 kommentar:

  1. Ja, det kan väl vara bra att veta var ni ska jobba och bo innan ni säljer. Ni behöver väl knappast oroa er över att ni förlorar pengar på uppskjuten lgh-försäljning, inte när ni ombildat. Då går det nog inte att torska över huvudtaget, bara göra större eller mindre vinst.
    Men jobb, tänker ni er något annat än sth?
    A.

    SvaraRadera