onsdag, mars 03, 2010

Hur viktiga tror ni affirmationer är?

Affirmationer är enligt Wikipedia: (av latin: affirmatio; försäkran) är i nyandliga rörelser positivt färgade fraser som upprepas i tal och skrift i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som skapat ens nuvarande situation. I extrema åskådningar tros affirmationer till och med kunna göra människor rika.

Jag har alltid trott på affirmationer. Kanske inte i den meningen att det "verkligen kommer att slå in" men jag tror att om man visualiserar sina önskningar är de närmare än man tror och om man tror att det är möjligt betyder det att man iallafall kan jobba på att få det så. Tror man inte att nåt positivt kan hända så...gör det nog inte det heller. Var det obegripligt eller?

Just nu affirmerar jag att jag bor i en sekelskiftes 4:a på söder...med kakelugn...eller iallafall en plats där det stått kakelugn. Höga vita fönster med djupa fönstersmygar...plankgolv. Litet kök (ett minus). Jag tror det kommer hända. Det kan hända. Det SKA hända!

Utöver det här (vilket nu kanske blir lite motsägelsefullt) så tror jag också på "gudomlig terrorbalans"(Lagen Om Alltings Jävlighet?). Alltså, när jag väl sitter där i sekelskiftesfyran - ja, då blir DRÖMHUSET till salu. Eller som ikväll: när lillan är nyduschad och hennes säng renbäddad...ja, då sker "olyckan" (då det inte är så torrt längre...). Så är livet. Fullt av överraskningar. Fullt av val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar