onsdag, mars 24, 2010

När jag planterade blommorna idag...

...hann jag fundera över ditten och datten. Till exempel:

-Vad hände med Mango Chutney? Sheerwood's, eller nåt sånt tror jag märket hette. Grön etikett. Ett tag åt alla Mango Chutney, till allt möjligt, och nu? Har inte sett eller ätit Mango Chutney på åratal? Var det bara en trend? Äter någon det fortfarande?

-I choklad där det står att den innehåller 85 % kakao, betyder det verkligen att det är 85 % ren kakao? Som i paketet. När man äter en bit choklad med 85 %-igt innehåll (av vad?) så kan man iallafall tro att det ÄR 85 % REN KAKAO. Den smälter ju inte ens i munnen utan blir liksom "torr". Hm, märkligt.

-Om man (läs jag) klipper håret i en page-frisyr i vår, kan jag då någonsin gå tillbaka till långt hår? Efter 40? Är inte det sunkigt? Har jag inte "hoppat av" långt-hår-tåget för gott då?

-Tror ni att det skulle bli fint med ett rosa golv i hallen i stugan? Ett ljusrosa men ändå med färg? Och så tapetsera om med en turkos tapet med rosa blommor och fåglar som jag sett i en tidning. Jag tror det.

-Undrar vad de har för väder hemma i Stockholm idag? Tänk här har vi 21 grader varmt och jag planterar blommor i t-shirt. Lucky, lucky me!

När ni har tid kan ni väl svara på de här frågorna. Om jag har "0 kommentarer" i kommentarsfältet på fredag så kan jag väl säga på förhand -jag fattar piken! Det här är inte frågor om världsfred precis.

5 kommentarer:

  1. Köpte Mango Chutney för nån månad sen! Måste säga att jag kom ihåg det som godare... åkte längst bak i kylen.

    /b

    SvaraRadera
  2. Jag klippte page då var jag 39 riktigt kort och nu 2 år senare har jag långt hår och bara klippt topparna var sjätte till åttonde vecka. och det växte faktiskt snabbare och håret blev kraftigare. Märkligt men sant!
    /Annelie

    SvaraRadera
  3. Vädret är grått och nån enstaka plusgrad. Tänk dig en normal dag i början av februari men lite ljusare känsla. I helgen ska "monstervärmen äntligen komma" enligt kvällstidningslöpen: +6 grader & sol. Allt e relativt...

    Det kan kanske vara snyggt med rosa golv (vad säger Richard??) men möjligen lite obekvämt, hallgolv slits ju rätt hårt. Du går in med grusiga och/eller blöta skor och risken är stor att ett målat golv ganska fort blir skadat och repigt och då syns det väldigt väl på en målad yta jfrt med en trären. En möjlighet kan vara att stryka färgen med en epoxilack som skyddar men jag är osäker om det finns som annat än högblankt (inte vad du är ute efter va?). Eller så kanske det finns nån bra hallgolvsfärg som är extra tålig och som kan brytas.

    SvaraRadera
  4. Herregud!! Hur länge planterade du blommor?? Hahahaha...du är underbar Lotta! :D
    Jag har ätit Mngo Chutnes de sesnaste året - har en underbar förrätt. Kanske ska skicka den till dig?
    Och ja, du kan ha långt hår efter 40. :0)
    Våren börjar komma men det tar alldeles för lång tid... Längtar!!
    Vad du än gör så blir det superfint i stugan! Du är liksom så himla bra på det där Lotta!
    85% kakao är INTE gott!! Smakar mer papper än något annat. Huga!!

    Krama familjen och sköt om er!!
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    -Du har pratat om att klippa page de senaste 7 åren.. Det har ju inte hänt än. MEN om du klipper page var 7:e år blir ju håret riktigt lång däremellan oavsett ålder.
    -Mangochutney finns kvar (dock länge sen jag såg Shervoods i butikshyllorna) Brukar ha det i lammfärsbiffar tillsammans med finhackad fetaost. Gott!
    -Rätt rosa i hallen, stugan blir fint fint till Laura Ashleytapeterna.
    -Peace

    SvaraRadera