onsdag, mars 10, 2010

Husmorssemester

På fredag ska jag åka på husmorssemester med en väninna jag lärt känna här i Paris. Vi ska åka hit, till Cannes på franska rivieran. Inga män. Inga barn. Inga krav. Visst låter det härligt? Det tyckte jag med ända tills jag idag fick höra att det SNÖADE på rivieran igår! Hur är det möjligt? Har någon någonsin hört talas om snö i Cannes - i mars? Härligt kommer det nog bli ändå. Min förhoppning är att vi ska vara kulturella, spirituella och mätta (utan att själva behöva stå i köket) i dagarna tre.

Den här bilden är tagen när vi var där i augusti i somras. Vi åkte in i Cannes med bilen, zick-zackade oss fram till Filmfestivalstrappan, tog ett kort (det här) från bilrutan, och sen drog vi vidare. Det fanns inte tid för Cannes då. Därför ska det bli extra kul att åka just hit på min husmorssemester.

Om det är någon som varit i Cannes, lämna gärna tips på vad vi ska göra i kommentarsfältet.

2 kommentarer:

  1. Cannes e kul: gå strandpromenaden och kolla på de fantastiska hotellen. Ta dig ut på bryggorna och drägla över de gigantiska båtarna. Försök även finna den lokala specialiteten: en typ av gigantisk crepes som steks på gatukök och ätes med svartpeppar endast (och Rosévin såklart!). Vill du vara kulturell finns en rätt läcker konstnärsby uppe i bergen bara nån halvtimme bort.

    SvaraRadera
  2. Vilken tajming vännen!! Hoppas att ni slipper snön. Njut av helgen vännen!! Kram

    SvaraRadera