måndag, mars 22, 2010

Våren håller i sig

Det är så skönt att inte längre behöva tänka på täckbyxor, tjocksockar, handskar, mössa, vinterskor...allt det där som tar sååån tid på morgnarna när man ska iväg. Fortfarande måste Nelle ha överdragsbyxor till sandlådelek men det det är ju en "baggis" jämfört med att klä två barn för regn/snövinterväder. Själv har jag nu vågat hänga bort mina ullkappor och plockat fram vårjackorna. Min nya blåa kappa var på premiärtur i lördags när vi var bortbjudna på middag. Jag hade till och med letat fram en matchande sidenscarves och sminkat mig och gjort mig till. Innan middagen gick vi till en vinbar mitt emot Madeleinekyrkan och tog ett glas vitt vin i vårsolen. När vi sitter där säger Richard "du ser precis som en flygvärdinna, en SAS-flygvärdinnna". "Va?!?!" sa jag. "Ja, alltså de är ju snygga, Lotta!"

Jag tog det inte som en komplimang.

1 kommentar:

  1. Hahaha!! Män är ju bara hopplösa... Det låter så härligt med vår! LÄNGTAR!! Tittar just nu ut genom fönstret och det SNÖAR!!! Inte kul längre... Sakknar dig vännen!! Å hela din familj. Stor kram till dig

    SvaraRadera