tisdag, maj 11, 2010

Gud vad fjantig jag är!

Idag var det målarkurs igen och för första gången var det motigt att gå dit idag. Jag visste att vi i förra veckan skulle arbeta med modell (men då oprerades ju Nelle) och jag var nog lite avundsjuk på de andra som fått uppleva det och därför kändes det motigt att gå dit. Så jag blev otroligt glad när modellen dök upp idag igen! Två senaste gångerna hade de gjort studier med modell, i blyerts och kol - och nu var det alltså dags att måla! MÅLA. Modell. På fri hand. Utan studier.

När modellen kom så "värmde hon upp först" och det är det ni ser på bilden. Hon stretchade åt alla möjliga håll, klädde sen av sig och blev dirigerad av läraren EXAKT hur hon skulle sitta (såsåm studierna) och sen satt hon. Helt stilla, helt oberörd, helt naken. Jag vågade inte fotografera henne helt naken...det kändes...så konstigt. Privat på något vis. Att jag sen stirrade på henne oavbrutet i 2,5 timmar när jag målade kändes inte alls konstigt. Eller privat. Gud vad fjantigt, va? Kan det vara därför ett fotografi är en exakt avbild och mitt porträtt är...en massa färg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar