tisdag, maj 11, 2010

Lyssnar ni på texten?

När jag lyssnar på musik är det inte alltid jag lyssnar på texten. Faktiskt är det ganska sällan jag lyssnar på texten och försöker förstå vad låten handlar om. För mig är det musiken, melodin som är det viktiga. Känslan. Gillar jag inte den så struntar jag i låten...och följdaktligen även texten. Det här kan leda till grava missuppfattningar ibland. En av mina gamla "Arvidsjaur-vänner" sjöng länge "Driving a taxi" till låten "Come on and Touch Me" med Samantha Fox. Det skrattar jag gott åt fortfarande. Själv skrålade jag länge "Dunderstretch" till låten "Thunder Struck" med AC/DC. Man kan ju säga att de här feltolkningarna ändrar innebörden av låten en aning...

Visst har ni också kommit på er själva med att sjunga fel någon gång? Visst? Visst har ni?

1 kommentar:

  1. En kompis sjöng "dansa in i ån" till Lena Ph:s "Dansa i neon". Jag har säkerligen också sjungit fel!

    SvaraRadera