onsdag, maj 26, 2010

Kreativ verkstad

Sol - regn - sol - regn....så håller det på i Paris idag. Vi springer ut och in för att få lite luft mellan skurarna och däremellan har vi kreativ verkstad för att inte "ta livet av varandra". Barnen och jag är fortfarande krassliga i något dundervirus så vi har varit hemma sedan i lördags. Feber, ont i halsen och MYCKET svullna lymfkörtlar. Det frestar på kan jag säga, att vara hemma allihopa utan något särskilt att göra i flera dagar. Det kräver en stor portion tålamod och god fantasi. Så idag har vi målat. Jag har exprimenterat med paste och "byggt" en prinsessa i färg till Nelle. Det var riktigt kul, faktiskt även om jag kom på att jag såklart skulle gjort bakgrunden FÖRST. Elementärkunskap inom måleri. Hmmmm...har jag gått någon kurs alls? Edward har klippt ut läskiga gubbar med svärd och Nelle har mest bara PRODUCERAT. Massor av tavlor i massor av färger. En riktigt kreativ verkstad.

Nu ska jag ägna de närmaste 20 minuterna åt att vara sjuk. Sen kallar middagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar