onsdag, maj 19, 2010

På fredag

På fredag ska det bli visning av "vårt" hus här på Rue de Liège. En hel drös med familjerkommer mötas av den här vackra entrén och kanske några, liksom vi gjorde, börjar drömma om ett liv just här. De ser att barnen får någonstans att leka ute, de ser grillen och tänker att här kan man ha härliga grillfester på sommaren, de ser en Paris-framtid som ser ljus ut - och så slår de till! Hoppas jag.
Jag vill inte städa och fixa fler gånger. Och i ärlighetens namn vill jag ta med mig hela konceptet till Stockholm. Men, men - man kan inte få allt. Jag vet.

1 kommentar:

  1. *suck* Heeeelt såld! Har bara varit i Frankrike en gång, kan ingen franska och har aldrig känt någon speciell dragning dit. Men det där ser ju alldeles underbart ut.
    /Mia R

    SvaraRadera