torsdag, maj 20, 2010

Sådan mor

Hela natten, hela dagen - dubbelnäsblod. Jag har ända sedan jag var liten blött väldigt mycket näsblod. Mamma har berättat att hon åkt med mig till akuten vid ett tillfälle när till och med tårkanalerna svämmade över av näsblod. Inga Jesusassociationer men ganska otäckt när ens 7-åring "gråter blod".... Min dotter har tyvärr ärvt samma anlag. I natt har hon sett ut som Carrie när halva pyjamaströjan och långa håret var helt nerkletat med levrat och nytt blod. Det var inte så att det droppade lite försiktigt utan det PUMPADE ut blod och en hel toarulle gick åt för att minimera förödelsen. Efter en timme, när jag fortfarande inte fått stopp på blödningen, började jag få lätt panik. Vad ska jag göra om det inte slutar??? Väcka nr 1 och åka till akuten mitt i natten kändes inte som ett lockande alternativ. Till sist gav det med sig så pass att Nelle somnade till och sen började jag. Blöda. Det gör jag alltid när jag är trött.

Här är vi nu. 12 timmar senare, fortfarande med dubbelnäsblod.

1 kommentar:

  1. Stackars er!
    Maken hade problem & hittade en produkt på nätet som både skulle stoppa blod & stärka slemhinnan. Namnet har jag glömt, men det började på NOZ... och tillverkades av samma som gör NozOil. Det fanns inte på apoteken hos oss, men gick nog att beställa på nätet. Värt att kolla!
    Ser fram emot att ni snart kommer hem!
    Kramar från en som aldrig blött näsblod =)

    SvaraRadera