lördag, maj 22, 2010

Vackert som en ros

2005-06 bodde vi som bekant i Tampa, Florida. Nästan dagligen tog jag en promenad med Edward i vagnen till en park som inte låg så långt från vårt hus. Vid den här parken låg en butik som heter Crate&Barrel där de säljer allt som har med hushållet att göra. Espressomaskiner, hushållsmaskiner, porslin, möbler, bestick, dukar, servetter, matlagningskärl - allt! Det är en ganska "fin" affär, allt håller en god kvalitet och priserna är i den högre prisklassen. Som jag förstått det är det ett vanligt ställe att "registrera sig" inför ett giftermål och inlämna en önskelista på presenter. Hur som helst, i den butiken fanns en kakform i teflon som såg ut som ett sandslott och jag var helt kär i den där formen. Jag minns inte exakt vad den kostade (mer än att jag tyckte den var för dyr) men jag har ända sedan dess ångrat att jag inte köpte den. Flera gånger när jag gjort en efterrätt har jag tänkt..."tänk om jag haft den där fina sandslottsformen nu..."

Idag hittade jag en annan form som gav mig samma känsla som förra gången. Den var inte i teflon och det var inget sandslott men den här gången bestämde jag mig på en gång jag såg den i skyltfönstret. Jag ska ha den!

I sommar blir det sockerkaka med florsockerpuder på, färska bär och grädde till! Tror ni inte det blir vackert som en ros, så säg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar