fredag, maj 28, 2010

Soirée International Part 2

Jag utlovade kanske lite mycket igår när jag sa att jag skulle visa bilder från Soirée International. Det finns nämligen en MONUMENTAL skillnad på en proffessionell bloggare och en som jag, som skriver dagbok. Jag tänker inte "blogg" när jag är där. Som igår, på Soirée International. Nej, då tänker jag MAT. ÄTA. MUMS! Inte "kamera", "måste visa".

Soirée International är en fest som de internationella studenterna håller på École Militaire till de franska studiekamraterna, lärarna m.fl. Som ett slags "tack!" för det gångna studieåret. Alla länder bjuder på hemlagad mat, dryck, specialiteter från sitt hemland och det är en JÄTTE-familjefest. Man kan lugnt säga att man känt sig lite "risig i kistan" efter gårdagen men det kanske inte är SÅ konstigt efter att man ätit mat från alla världens hört i timtal, eller vad sägs om att blanda marockanskt, algeriskt, thai, indiskt, serbiskt, norskt, svenskt, lite afrikanskt, indonesiskt, belgiskt, engelskt...and the list goes on...

Nedan kommer en bildkavalkad som visar det svenska ståndet innan alla 1500 gäster kom. Tyvärr så åt jag i de andra stånden. Kameran kom liksom i andra hand. Burp!

(Kolla in handen på bilden - handen som försöker "smygta" en Daim INNAN festen har börjat...)

I Svenska ståndet bjöds på: rökt renstek, västerbottenspaj med crème fraiche och röd lök, ostkaka med hjortronsylt och grädde, snittar med mjukt tunnbröd, pepparrot och ren, 3 sorters sill, silltårta, knäckebröd med västerbottensost och...såklart KÖTTBULLAR! Och Daim.


Lyckades inte få till en bild där "alla svenskar" var med men här är jag iallafall.
Och för er som läst min blogg ett tag och kanske undrar över läckerheterna. Nej, det var inte jag som lagade det här. Inte alls. ALL CRED går till Richards kollega Johan med fru Åsa samt Johans föräldrar. ALL. Gud vad ni gjorde ett toppenjobb. Jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar