torsdag, november 26, 2009

Den är loss!

Jag kan inte fatta att jag har så stora barn att de tappar tänderna! Edward föddes ju nyss! 24 dagar innan sin 6-års-dag tappade Edward sin första tand. Det hände idag på skogsutflykten med skolan och tanden bara "ramlade ut" på marken, enligt Edward. Fröken fick rycka in och hjälpa till och leta och till sist hittade de den och stoppade in den i en servett i jackfickan. Edward är inte riktigt redo att skiljas från sin tand än så han ska "ha den ett par dagar och titta på" innan han lägger den i ett vattenglas till tandfen. Edward hoppas på 100 kr för den här lilla tanden! De fattar verkligen det där med inflation, barn!!
Lite kuriosa på vägen. På danska säger man tydligen (enligt Nelles dagisfröken) att man har en tand som "rockar" när man har en tand lös. Det tyckte Edward (och jag) var kul och rev av en rock'n'roll dans dagen till ära.
Nu måste jag gå igenom familjens bildarkiv för att kolla om det var Edwards första tand som också blev den som ramlade ut först. Sin första tand fick han på min pappas 60-årskalas på Gripsholms värdhus. Det var en underbar majkväll 2004.

1 kommentar:

  1. Jag tror att jag skrev 1 euro, men jag får nog ändra det till 3. Är det någon mer som är med på budgivningen, undrar farmor?

    SvaraRadera