måndag, november 02, 2009

Så satt man vid skolbänken igen

Den här veckan börjar mina nätbaserade distansstudier i Hälsopsykologi vid Högskolan i Gävle. Låter enkelt va? Jojo. Inte med den här studenten. Det kommer bli en utmaning i sig att sätta sig vid skolbänken igen såhär 10 år+ efter avslutad examen...att dessutom göra det via nätet är för mig en ENORM ansträngning. När det gäller teknik så är jag...inte riktigt där. Det började för några veckor sen när jag anmälde mig på kursen och "startade" upp min studentsida. Jag lyckades (hur det nu är möjligt) registrera mig på VT-kursen 09. Som jag aldrig anmält mig till. Fick meddelande om än det ena än det andra och tänkte, jaja, det kommer väl nåt om MIN kurs också. Det gjorde aldrig det upptäckte jag idag. För jag var på fel kurs.

Nu är jag inloggad på rätt kurs. Hittills har jag lyckats få fram delar av kurslitteraturen och skapat ett e-mailkonto. Nu känner jag mig helt slut så jag måste nog vila ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar