onsdag, november 18, 2009

Vilse (på fyllan?) i apelsinhuset

-En juice, tack!

-Mmmmm, så gott!

-God natt!


Att vår generation är helt förstörd av Staffan Westerberg är ett känt faktum. (Visst kusin, det finns undantag...men du är faktiskt DEN ENDA jag vet som faktiskt gillade Vilse, Dagisfröken, Lillstrumpa och de där andra suspekta figurerna!). Idag känns det som om jag arbetat på att förstöra en generation till.

Vad gör man när man redan gjort allt - minst ett varv? Vi har ritat, spelat spel, tittat på film, målat, pärlat, kört bilar, byggt lego, lekt med dockor, lagat mat, varit ute en stund, vilat middag med mera, med mera. Jo, det är då DEN STORA FANTASIN måste sättas in. Idag har vi byggt ett apelsinhus med mig själv, Edward och Nelle som försäljare och kunder. Det tog ganska lång tid. Vilket är bra. Allt som kan få tiden att gå dessa dagar är bra. Sen skulle vi fotografera. Titta nu på bildserien. Ser det inte ut som att gubben som druckit av vår apelsinjuice faktiskt fått i sig något annat än bara juice? Det tyckte jag var roligt. Barnen fattade ingenting. Det är nog dags för mig att gå ut snart.

2 kommentarer:

  1. Nej då, här har du en till, jag gillade också Vilse och hans kompisar. jorden är platt som en pannkaka, tidddelihadeliho.
    annika

    SvaraRadera
  2. Heja Annika!!
    Staffan Westerberg for president!!! ;-)
    Hälsningar kusinen ;-)

    SvaraRadera