måndag, november 02, 2009

Upprop!

Titta på den här bilden. Den här dagen i juli var inte en särskilt fin sommardag. Det var molnigt, kanske 15-17 grader, nästan så regnet hängde i luften. Vi fick klä på oss jeans och stövlar, dubbla tröjor för att inte frysa. Jag och barnen skulle ut i skogen och leta efter hallon. Hallonen var inte färdiga, det var för tidigt på säsongen och fanns bara kart, och det var ganska mycket mygg i skogen. ÄNDÅ är det här minnet varmt bevarat från i sommar. Vi hade en mysig liten promenad, vi hittade en skrotbil och typ 50 pinnar som vi släpade med oss hem. Vi kollade på svampar och skrattade och hade kul och det var sommar. Nån dag innan hade det varit jättefint väder och nån dag senare skulle det bli fint väder igen. Vi var alla hoppfulla, solbruna och glada.

Vart vill jag då komma?

Jo, jag vill starta ett upprop MOT november. Bojkotta november! November är månaden gud glömde. November är helt meningslös. November är en lång, regnig, mörk, kall, tråkig transportsträcka mot jul. Vem behöver november? Det finns inget som är kul i november. Alla är trötta och glåmiga. Sommaren är fortfarande i färskt minne men låååångt borta. Höstkläderna börjar bli för kalla och vinterkläderna är fortfarande för varma. Det är inte vinter men inte riktigt höst heller. Det är...ingenting. Man längtar till jul men vet att så fort november är slut börjar stressen. Julpyntandet, julklappsinköpen, glöggarna, lucia, planering, planering, planering...och så lite Norén på det. Och allt är novembers fel. Varför då? Jo, för att i november kan man inte ta sig för någonting, för man är så deprimerad. Om november istället gav lite energi kunde vi ju alla handla alla julklappar då, plocka fram julpyntet i god tid, träffa våra vänner över en mysmiddag med ljus och på så sätt inte få det så stressigt i december men nej, november suger musten ur oss och vi orkar....i...n...g...e...n...t...i...n...g......

Skriver ni på mitt upprop?

7 kommentarer:

  1. Jag är med/farmor.

    SvaraRadera
  2. Kan ju tyvärr inte riktigt hålla med, har ju två alldeles underbara barn som är födda då så vi ser fram emot 1-års och 3-års dagen som är intågande / Kristin

    SvaraRadera
  3. Absolut INTE, jag gillar november. Jag träffade ju Andreas en novemberkväll... inte kan jag avsky den månaden då. Dessutom kommer min november att passera i rasande fart, det känns redan som att det är december.

    SvaraRadera
  4. Jag håller fullständigt med.. November är månaden då jag alltid funderar på att ta all världens bedövande preparat. Genomför dock aldrig detta under nöjer mig med att dricka lite extra kaffe och fundera på vilken varm breddgrad man egentligen skulle ha bott på.. Patetiskt.. nästa november ska jag minsann sjunka lågt på alla plan.. Kram på dig Lotta! Maria H

    SvaraRadera
  5. Mörkt kl 16.00, det säger väl allt......

    SvaraRadera
  6. Det finns en anledning till att vi brukar åka utomlands i november!
    Kramar!

    SvaraRadera