tisdag, november 24, 2009

Dålig metafor...jättedålig faktiskt.

Nu kommer en mycket dålig metafor (eftersom jag inte kör bil) men visst känns det ibland som att man känner sig tvungen att "bara gasa på" när man i själva verket vet att man istället borde bromsa. Det känns som vi levt lite så de senaste veckorna. Ja, egentligen är väl livet här inte särskilt "stressigt" men sen jag också började plugga har liksom tempot trappats upp för oss båda. Inte har det ju blivit bättre av att vi varit sjuka heller, allt jobb/städ/fix har ju iallafall varit konstant. Så vi har gasat!!! Tills det nu blev tvärstopp. Richard har haft en envis bihåleinflammation sedan tidigt i höstas. Han har ätit antibiotika, fortfarande haft huvudvärk, trott det var tandvärk och så igår så "scannade" han till sist bihålorna. Stopp i hela kanalerna, full inflammation på högra sidan. Sjukhusinläggning och intravenös antibiotika i 5 dagar. Det är kroppens sätt att bromsa det!

Här packar Richard väskan för att åka in. Nu håller vi tummarna för att antibiotikan hjälper på dessa 5 dagar så han slipper punktera och spola bihålorna. Det har han nämligen gjort förut och det var tydligen ingen höjdare...

Krya på dig älskling! Jag och barnen håller ställningarna här hemma!!!

PS Det gick en serie som hette "Sally" (tror jag det var) på svt för några år sedan. Jag tyckte inte den var särskilt rolig och tittade inte på den när den gick. Hur som helst, idag kom jag att tänka på ett citat hon myntade i serien:
"Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!"
Och för första gången trillade idag poletten ner - jag fattar nu PRECIS vad hon menade!

4 kommentarer:

  1. Richard får lägga ur växeln och låta allt gå på tomgång....spara bränsle.../mosti Gitan

    SvaraRadera
  2. Nu ligger två av mina barn på sjukhus. Netan ligger på Karro för operation av sin fot. Henne skall vi hämta på fredag. Richard får köra hem själv/farmor.

    SvaraRadera
  3. Hälsa Richard att han ska krya på sig!

    Ang Sally : som sagt det kan ta ett tag att förstå sådan humor ;) Hög inteligens (eller en helt urfloppad hjärna)
    Sally ör min favvoserie, men andra sidan tror jag att det krävs en urflippad hjärna för att kunna ha en hög intelligens.

    Här är det grått och regn, det har varit det i hela november. Jag går och hoppas på snö!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. tja, sally var en riktig kanonserie men själva sally var helt vidrig. jag hatade henne egentligen. Hoppas Richard slipper spola, har också hört att det inte är något vidare. Som annika d ä (antar jag) skriver är det grått och trist här, har precis börjat regna och jag som tänkt avsluta mina tre semesterdagar med en långprommis in till stan för att fika med kompis. suck. det finns inget dåligt väder...stämmer inte. i måndags var fö jag och mats på barkaby outlet och jag köpte gamla hederliga moon boots fast i modern tappning a la goretex. nu ska jag väl inte behöva frysa. något för dig kanske lotta:-)

    SvaraRadera