måndag, november 09, 2009

Tokkärringen på 31:an


Medge! Att det ser mysigt ut! Tänk vad några stjärnor, ljusslingor, röda kuddar och ljus kan göra för själen!

Igår eftermiddag städade vi och julpyntade. Eller, jag kanske ska säga adventspyntade...när jultomtarna och luciorna såg dagens ljus igår kändes det inte helt rätt. Inte ens för mig. Grannbarnen var här och lekte med våra barn och de bara stirrade!!! Till sist frågade 9-åringen finkänsligt på franska "Är det inte lite tidigt för julsaker?". Det var då det slog mig. Jag är "tokkärringen i 31:an"! Hon den där som alla talar om...mummel....mummel...visk...visk...ja, du vet HON plockar ju fram julgrejerna i oktober...vem då?...ja hon, tokan i 31:an...Edward och Nelles mamma, du vet....JASÅ HON!!!...jaha, i år igen....

Så länge det håller sig på den här nivån, att jag pyntar några veckor för tidigt tycker jag det känns ok. Om det är någon annan som har någon åsikt om något avvikande beteende jag har kan ni väl ha vänligheten att upplysa mig om det. Så KANSKE jag kan tänka om. För barnens skull alltså.

Men nu lyser det iallafall stjärnor hos oss och december känns lite, lite närmare. Och november lite, lite längre bort. Gå i frid alla.


1 kommentar:

  1. Mer ljus till människan! ;-)
    Signe er! Julen i Sverige ju ;-)
    Kram k.

    SvaraRadera