söndag, november 22, 2009

Jaha?

Tittade på svenska nyheter på nätet igår kväll. Det är skönt och tryggt att kolla in Rapport och Aktuellt någon gång då och då. Till och med Nordnytt eller Stockholmsnyheterna för att hålla sig uppdaterad på vad som händer hemma. Igår blev jag dock bara deprimerad. Är det verkligen sant att det här svinviruset muterat och att vi nu, fastän vi haft det, inte längre är säkra? Jag tror jag dånar. I Norge rekomenderar de tydligen att de som haft eller har viruset också vaccinerar sig med Tamiflu. Supervaccin.

När ska det här ta slut?

1 kommentar:

  1. Hörde på radion att Tamiflu är receptfritt i Norge! Varför inte i sverige? Jag skall i alla fall vaccinera mig mot den vanliga influensan nästa vecka. Jag har ju möjlighet att inte blanda mig med stora folksamlingar.Farmor.

    SvaraRadera