onsdag, november 04, 2009

Variation

Jag antar att det är bra när livet inte bara går på rutin, när det är lite variation på dagarna. Man blir ju iallafall inte uttråkad då. Frågan är om det just nu inte är lite FÖR mycket variation på våra dagar. Så här såg dagen ut för mig.
Började med att lämna barnen på dagis och skola. Givetvis är det inte på samma ställe så det tar mig drygt ca timme från det vi går hemifrån och jag är åter igen om jag är riktigt snabb. Idag stannade jag dock kvar i parken och sprang en 4 km löprunda. Kändes ganska bra trots att värken i benet inte riktigt är borta än.

Nästa "stopp" var studierna. Här är plugghörnan. Undrar hur det ska gå det här...? Förstår att man helt enkelt måste effektivisera sina lästimmar när man har småbarn. Det finns inte mera tid än det gör, det går liksom inte att "plocka" en timme här och en där. Man läser när man läsar, då flummas inget. Annars går det inte. Effektivitet ska bli mitt nya ledord. Halvtidsstudier i hälsopsykologi och så franska 1-2 dagar/vecka + konst på tisdagar. Det ska gå.

Från funderingar på hälsomodeller, riskbeteenden och annat spännande till fiskdamm! Barnen slutar kl 13 på onsdagar och idag var det "Barnens Dag" i Svenska Kyrkan i Paris. Varmkorv, fiskdamm...
...och potatistryck. Barnen hade jättekul och jag var glad att vi hann iväg hem innan det blev ansiktsmålning... Vilken morsa jag är, va?!?

Nu är vi hemma igen jag och Nelle. Edward är hos en kompis och vi ska laga middag. Önskar jag kunde uppbringa samma energi och intensitet till min maglagning som Nelle över hennes potatistryck.
Jag skyller på november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar