måndag, maj 04, 2009

En hemmafrus bekännelse

Man kan inte vara på topp alla dagar. Igår kväll somnade jag före kl 21, vaknade runt 8 i morse. Borde alltså varit utvilad idag, men icke. Jag har varit trött precis hela dagen och dessutom känt mig sur och svullen. Uppsvullen som en fisk som dött och flutit upp på land och legat i solsken en hel dag. Nu kan man tycka att "det är väl inte hela världen". Nej, kanske inte men det är så att MITT HUMÖR påverkar alla andras HUMÖR i den här familjen. En glad mamma-glada barn och en sur mamma -ja, ni förstår!

Det här har inneburit det allra värsta för mig. Jag har varit tvungen att aktivt leka med barnen hela dagen. Om jag inte gjort det har det blivit katastrof! Så jag har hoppat rep, spelat tennis, spelat boule, åkt sparkcykel, tittat på skalbaggarna, joggat med Edward. Pust! Jag hatar att leka. Jag gör verkligen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar