fredag, maj 29, 2009

Party!

Hot....or not? Festkvällen startade i katastrof. Nelle har varit en RIKTIG 3-åring hela dagen med uttryck som "ska jag slå dig bajsmamma", skrik och ja, en hel del vanlig trots. Jag började vid 5 laga maten till festen...bara för att upptäcka att vissa vitala ingredienser saknades. "RICHARD, du måste sticka och handla!". Duschade vid 18.30...under tiden sticker båda barnen från gården - och kommer inte tillbaka. PANIK! Rusar ut i handduk om håret. Inga barn. Ropar. Inga barn. Knackar på hos portvakten...där sitter de och målar målarbok. Suck.
Sminkar mig sen. Blir fel. Tvättar av mig allt smink och börjar om. Funderar...ska jag verkligen gå på festen?
Så här trevligt blev det!!! Jag är sååååå glad att jag gick. Träffade massor av riktigt trevliga grannar. Fick t.o.m. följa upp i en lägenhet hos "gayparet" i fastigheten. Vilken lägenhet, vilken terass. Spränger vi skolan ser de Eiffeltornet!
Mat, vin, sällskap. Liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar