söndag, maj 03, 2009

Grillfest, grillfest hela dan!

Det här är bilder från grillfesten vi hade igår. Orkade helt enkelt inte skriva något inlägg igår kväll efter en hel dags partajande!

Vi började gårdagen med att åka till Asiatiska kvarteren i 13.e Arr. och länsa hyllorna från diverse godsaker. Familjen Norlén var inbjudna till middag och då de också har små barn bestämde vi att träffas tidigt, vid 15, så det inte skulle bli en sån sen kväll. Kl 15 satt vi i bilen -fast i trafiken vid Seine - på väg hem. Familjen Norlén var på Carrefour och handlade. Vilka tidsoptimister!
Middag blev det iallafall och gott var det också. Vi grillade kyckling till barnen och till oss vuxna serverades grillade pilgrimsmusslor med zuccini till förrätt. Sen hade vi gjort en asiatisk kålsallad med grillad tonfisk till huvudrätt. Exotisk frukt till efterrätt. Det var såååå gott! Faktiskt, trots att jag själv var inblandad i matlagningen.
Efter middagen fick barnen lördagsgodis. 2 fulla skålar, 4 barn, slut på 5 minuter. Otroligt.


Kvällen avslutades med rephoppning för samtliga deltagare.
Jag var så nöjd med middagen igår kväll. En riktigt god och NYTTIG lördagsmiddag. Vi skojade under kvällen att vi ätit oss SMALARE under den här middagen, att vi så att säga ätit oss ner i vikt - så nyttig var den. Och sen i morse läser jag i tidningen att man blir FET AV FRUKT! Nej nu...

3 kommentarer:

  1. Ja, hur man än gör så gör man fel, tydligen. Läste också det där med frukten. Kanske lika bra att lägga om kosten helt och BARA äta kakor, bullar, godis och tårta? Du vet, äta allt som är gott, fast i rimlig mängd.

    SvaraRadera
  2. Ja, skynda och ät det du verkligen tycker om-
    i morgon kanske det är helt förbjudet.
    Svärmor

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att se bilder på hela familjen Norlén. Jag är gammal kompis med Åsa och kommer ner och hälsar på (om jag får) snart! ser fram emot detta!
    Kul att jag fick upp din blogg när jag sökte efter Åsas egna lilla (avsomnade) blogg..

    SvaraRadera