söndag, maj 24, 2009

Tredje gången gillt...hoppas jag

Det är helt otroligt, jag lyckades igen.
När vi idag (för andra gången sedan vi flyttade hit) åkte till China-town här i Paris så skulle vi äta lunch och handla lite. Förra gången vi var här åt vi på en liten vietnamesisk restaurang, mer som ett hål i väggen. Jag tog då en husets soppa bla innehållande "tripes". Det var tarm, visade det sig. Inte fräscht alls. Jag tycker inte om inälvsmat och den här "lurviga" grå tarmen var direkt motbjudande.

Idag prövade vi ett nytt ställe och jag bestämde mig för att ge husets soppa på denna restaurang en chans. Jag brukar nämligen GILLA vietnamesiska nudelsoppor. Läste noga på menyn...inte en "tripes" så långt ögat kunde nå. Jag höll på att dö när soppan kom in. Den innehöll i stort sett INGET utom just inälvsmat. Tunga, lever, njure och några stackars simmiga nudlar i buljong.
Nästa gång ska jag fråga.

2 kommentarer:

  1. Stackars dig! Jag kan bjuda på löksoppa...

    SvaraRadera
  2. Bläh! en vietnamesiska "frutti di mare"

    /b

    SvaraRadera