måndag, maj 11, 2009

Kökets MacGyver

När min mamma kommer på besök tar hon totalt över hushållet i vår familj. Hon lagar mat, städar, putsar fönster, syr och lagar allt som är trasigt - you name it! Vi brukar kalla henne "Kökets MacGyver" (ni minns väl 80-talsserien om killen som improviserade och löste allt med en uppfinningsrikedom som var...ja, smått overklig kanske man kan säga). Det är iallafall så himla skönt att inte behöva tänka på matlagning, mer än inköp och planering som brukar vara min grej, på x antal dagar. Tack mamma!

I morse låg ett lätt duggregn över Paris och kl 8 var det här synen som mötte mig och våra grannar. Behöver jag säga mer? Vilken stil, va?

1 kommentar:

  1. Tänk vad de är lika! Känner igen mycket av min kära mor som är på besök.

    Ses snart!

    SvaraRadera